breadcrumbs_delimiter اخبار و اطلاعیه ها breadcrumbs_delimiter تاریخچه مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج
اخبار و اطلاعیه ها - ویدئو

تاریخچه مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج

دی ۸, ۱۳۹۹ 2۰0

به گزارش روابط عمومی مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج ، بمناسبت سالروز تاسیس مجموعه صابرین ( ۲۲ دیماه ۱۳۸۰ ) کلیپی با موضوع تاریخچه مجموعه تهیه و تدوین گردید . شما را به دیدن این فیلم دعوت می نماییم.

 

تاریخچه مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج

مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین خنج با توفیق خداوند متعال در سال ۱۳۷۹ به مدیریت آقای نادر سلمانی کار خود را آغاز نمود . مجموعه مذکور فعالیت خود را در مسجد علی ابن ابیطالب در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع که توسط مرحومین عبدالعزیز رزم آرا و محمد رسول  قاضی زاده اهدا و واگذار گردیده ، توسط شیخ عبدالرزاق ابونجمی ( رحمه الله علیه) عالم فقید منطقه بنیانگذاری شده است  شروع کرد. همچنین زمینی به مساحت ۲۸۵۰ متر مربع واقع در غرب بوستان شهید بهشتی به نیت مرحومین عبدالعزیز رزم آرا و مرحوم محمدرسول قاضی زاده توسط وراث خیر اندیششان جهت ساخت مرکز حفظ قرآن کریم اهدا و واگذار گردید .
ابتدا مجموعه صابرین بصورت هیئت امنایی اداره می شد و بعدها به شکل رسمی و با تشکیلات اداری و سلسله مراتبی درآمد.
در سال ۱۳۸۳ مجوز فعالیت مجتمع صابرین از کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اخذ گردید .
کتابخانه عمومی صابرین که توسط خیر گرامی آقای امیر میرزایی فیشوری در سال ۱۳۸۴ بنا گردید و در حال حاضر دارای ۱۴ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف رمان ، داستان ، تفسیر ، دینی ، روانشناسی ، تاریخ ، فلسفه و … می باشد و ۲۱۰۰ نفر عضو این کتابخانه هستند که علاقه مندان می توانند با مراجعه و عضویت در کتابخانه از مزایای آن بهره مند گردند و اتاق مطالعه نیز در همان مکان جهت استفاده عموم در دسترس می باشد . از فعالیت های شاخص مجموعه صابرین تدوین و چاپ تقویم اوقات شرعی می باشد که در خنج و شهر و روستاهای همجوار نیز توزیع می گردد.
در سال ۱۳۸۶ مؤسسه دارالقرآن احمد محمد الاحمدانی در زمینی به مساحت ۱۸۵۰ متر مربع که توسط مرحومین محمد طیب سعادت ،  محمد سعید سعادت و عبدالرحیم حافظی اهدا و واگذار گردید ، توسط خیر محترم آقای حاج محمد احمدانی در ۲ طبقه ویژه برادران و خواهران در کنار مجتمع صابرین بنا گردید .
در سال ۱۳۸۷ زمینی به مساحت ۴۷۱ متر مربع توسط خیر گرامی آقای ناصر صحرانورد جهت احداث فرهنگسرا اهدا و واگذار گردید .
در سال ۱۳۸۸ مرکز مهدکودک و پیش دبستانی سلمان فارسی واقع در کوی گلستان که توسط نیک اندیش ارجمند آقای حاج محمد حسین یزدانپناه به بهره برداری رسید ، که زیر مجموعه مجتمع صابرین می باشد .
در همین سال زمینی به مساحت ۲۶ هکتار نرسیده به دو راهی حسین آباد توسط خیر محترم آقای حاج محمد احمدانی جهت احداث اردوگاه فرهنگی تفریحی ، اهدا و واگذار گردید .
در سال ۱۳۸۹ ساختمانی جنب مسجد حاجی مبارک توسط خیر گرامی آقای حاج علی اکبر شهریاری جهت انجام امور خیریه و قرآنی بازسازی و احداث گردید .
همچنین در سال ۱۳۹۶ مؤسسه فرهنگی قرآنی شیخ عبدالرزاق ابونجمی واقع در خیابان صاحبان قلم در زمینی به مساحت ۱۸۵۰ متر مربع که توسط خاندان ابونجمی و دانیالی اهدا و واگذار گردید ،  توسط فرزندان شیخ عبدالرزاق ابونجمی و جمعی از خیرین به بهره برداری رسید .
در سال ۱۳۹۸ زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع توسط نیک اندیش فرهنگی آقای زینل اتباعی به مجموعه صابرین اهدا و واگذار گردید .
در حال حاضر مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین با ۵۹ پرسنل در بخش های مختلف فرهنگی ، هنری ، قرآنی و آموزشی در حال خدمت رسانی به مردم جامعه می باشد.
مراکز زیر مجموعه صابرین :
– مؤسسه دارالقرآن احمدانی
– مؤسسه فرهنگی قرآنی شیخ عبدالرزاق ابونجمی
– کتابخانه عمومی صابرین
– مهدکودک و پیش دبستانی سلمان فارسی
– مهدکودک و پیش دبستانی احمدانی
– دبستان پسرانه دانا
– دبستان دخترانه معرفت
– موسسه خیریه و خدمات اجتماعی مهر صالحین
– مجتمع فرهنگی دیجیتال کوثر
– موسسه مردم نهاد پاسبانان تمدن کهن
– مجتمع آموزشی فرهنگی راهیان اندیشه صابرین
– مؤسسه آیمت
– آموزشگاه زبان انگلیسی کوشا
– آموزشگاه تقویت ابتدایی ذهن برتر
– اردوگاه فرهنگی تفریحی احمدانی

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
مدیریت وب سایت

مدیریت وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت