breadcrumbs_delimiter اخبار و اطلاعیه ها breadcrumbs_delimiter افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه بزرگ قرآن کریم
اخبار و اطلاعیه ها

افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه بزرگ قرآن کریم

بهمن ۲۳, ۱۳۹۳ 1۰0

به گزارش روابط عمومی مجتمع علمی فرهنگی صابرین شهرستان خنج مراسم افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه بزرگ قرآن کریم شنبه صبح مورخ ۱۸ بهمن ماه ۹۳ ساعت ۱۰ صبح در مکان سالن دانیال خنج برگزار گردید. در این مراسم مسئولین شهرستان بهمراه هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند. گفتنی است این نمایشگاه از روز شنبه مورخ ۱۸ بهمن ماه تا پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر می باشد.

به یاری خداوند منان و با همکاری دوستان و همکارانمان در قسمت های مختلف، توانستیم میزبان برگزاری سومین نمایشگاه قرآن کریم باشیم و آن را به منصه ظهور برسانیم که این مهم تحقق نمی یافت مگر با تلاش و پشتکار شبانه روزی همه عزیزان و بزرگواران.

نمایشگاه قرآن کریم که از طرف مدیریت امور قرآنی شهرستان خنج با همکاری دارالقرآن احمد محمد الاحمدانی صابرین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار و راه انــدازی گــردیــده ، شـامـل بــــخـش های: کتاب و سی دی های قرآنــی و آموزشی، زندگینامه بزرگان خنج و قاریان برتر جهان، صنایع دستی قرآنی (از قبیل: تابلوهای خوشنویسی ، نـقـاشــی ، عـکـاسـی، منـبـت کـاری ، مــعـرق کـاری،رنگ روغن ، پولک کاری ، قـرآن های قـدیمی و خـطی)، میوه ها وخوراکی های قـــرآنـــی، و قـــــرآن بخــوان  جایزه بگــیر جــهــت تشــــویـق وتـرغـیـب دانـش آمــوزان دبـســـتـانی می باشد.

تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته فراگیر بودن نمایشگاه می باشد، آثار زیادی از شهرستانها و استانهای مختلف به دبیر خانه نمایشگاه ارسال شده است.

هدف ما از برگزاری این نمایشگاه آشنایی عموم مردم با صنایع و هنرهای قرآنی و ترغیب عموم به قرآن خوانی و کشف استعدادهای هنری با مضامین قرآنی و حمایت و تشویق این گونه افراد می باشد.

نکته قابل توجه این نمایشگاه ، دو قرآن خطی است که یکی از آنها ۱۲۵ سال قدمت دارد. این قرآن خطـی تـوسـط ملا عـبـدالعـزیز ابـن احمد شاه ابن اسماعیل به رشته تحریر در آمده است و با دورنگ مشکی (تهیه شده از دوده) و رنگ قرمز (تهیه شده از گل لاله)، (برای نوشتن آیات از رنگ مشکی و برای نوشتن إعراب و اسامی سوره ها از رنگ قرمز) استفاده شده است. این قرآن ارزشمند قدمت زیــادی هــم دارد     در تــاریــخ ۱۳۹۰/۰۳/۲۵بوسیله محمد عزیز محمدی آزاد به کتابخانه امیر میرزایی فیشور اهداء شده اسـت.  قـرآن خـطـی دیـگـر موجود در نمایشگاه دارای دو جلد بــوده و هــــر جـــلـد شــامل پــــانــــزده جــزءمی باشد. این قرآن توسط شیخ عبدالله ابن حاجی محمد ابن محـمد حـاجـی بــه    رشـتـــه   تــحــریــر در آمـــده اســـت و ۱۶۵ سال قدمت دارد  ایشان که در آن زمان اهل روستای زیارت (روستایی بین روستای کاریان و هرم کــنـونـی بود) که هم اکنون روستایی بدین نام وجود ندارد.

در پایان جا دارد از همه عزیزان و دست اندرکارانی که ما را در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه یاری نموده اند تشکر و قدردانی نماییم.

* پرسنل مدیریت امور قرآنی شهرستان خنج

* پرسنل دارالقرآن احمد محمد الاحمدانی صابرین

* پرسنل مجتمع علمی فرهنگی هنری صابرین

* پرسنل مهدکودک وپیش دبستانی سلمان فارسی صابرین

* پرسنل کتابخانه امیر میرزایی فیشوری صابرین

*  فرمانداری شهرستان خنج

* اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج

* مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خنج

* انجمن نقاشی شهرستان خنج

* انجمن عکاسی شهرستان خنج

* انجمن خوشنویسی شهرستان خنج

* انجمن خوشنویسی شهر اوز

* انجمن خـوشنویسی شهرستان لارستان

* دانشگاه پیام نور شهرستان خنج

* مجتمع علمی فرهنگی امیر میرزایی فیشور

* گل فروشی غزال (آقای شهرام رضایی)

و همه عزیزانی که با ارسال آثار هنری خود باعث زیبایی هر چه بیشتر نمایشگاه شده اند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

روابط عمومی صابرین

روابط عمومی صابرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت